Tudástár

Immunerősítő gyakorlatsor

Minden tudatosan végzett, testfelépítésünknek megfelelő mozgás erősíti szervezetünket. Most olyan ászanákat válogattunk össze, melyek segítségével immunrendszeredet erősítheted. Természetesen ehhez nem elég egy-két alkalommal gyakorolni. :)
Az ászanákat igazítsd saját erőnlétedhez és fizikai korlátaidhoz.
Jó gyakorlást!

RÁHANGOLÓDÁS:

Számodra kényelmes ülő helyzetben csukott szemmel 1-2 percig mentálisan hangolódj rá a gyakorlásra.
Zengesd az AUM mantrát legalább háromszor, hogy alkalmassá tedd a tudatod a fókuszált gyakorlásra.
BEMELEGÍTÉS:
Csinálj néhány kör szúrjanamaszkárt (napüdvözlet gyakorlatsor). Tartsd a fokozatosság elvét!
Jöhetnek a kéztámaszos ászanák:
adhó-mukha-svanászana
urdhva-mukha-svanászana
Feküdj a földre és készülj a hasonfekvő homorítókra:
bhudzsangászana
dhanurászana
- pársva-dhanurászana
Sasánkászanával fejezd be.
Kéztámaszos fordított testhelyzetek közül a sírsászanát gyakorold, ha azt még nem megy, akkor ardha-sírsászanát.
Válltámaszos fordított testhelyzetek következnek és mindenképp csináld meg a kompenzáló ászanákat is:
- szarvángászana
halászana
matszjászana
- széthu-bandha-szarvangászana (vagy kandarászana)
LEVEZETÉS:
Vedd fel a szupta-pávana-muktászanát és/vagy a dzsathara-parivartanászanát és tarsd ki legalább egy percig.
PRÁNÁJÁMA:
Légzőgyakorlatok közül gyakorold a kapálabhátit és nádi-sódhana pránájámát.
RELAXÁCIÓ:
Savászanában relaxálj legalább 5-10 percig, figyelj a testrészeid tudatos ellazítására.MEDITÁCIÓ:

Meditációval zárd a gyakorlatsort. Válassz valamilyen mantrameditációt.

Összeállította: Medvegy Gergely

Ha kezdő tanfolyam iránt érdeklődsz, klikk ide! Ha viszont ászanasorozatok összeállításában akarsz gyakorlatot szerezni akkor itt keress információt!

Ajánló

Menü

Kapcsolat