Online gyakorló jógaórák példa

A következő oldalon az online gyakorló jóga videótárába nyerhetsz betekintést, minden jóga típusra példát találva.

Tanfolyami gyakorló videók

Ezen csoportban lévő jógaórák, vagyis videók 60 és 120 perces sorokat tartalmaznak; kezdő, közép-haladó és haladó szinteken. Ebből adódóan lehetőség van a rövidebb, illetve a teljesebb jógázásra is.

Példaként most itt egy kezdő szintű 120 perces foglalkozást láthatsz.

Hatha-jóga videók

Az órák 20-25, 50-60, 90 és 120 perces sorokat tartalmaznak; kezdő, közép-haladó és haladó szinteken.

Az alábbiakban egy 20 perces kezdő és egy 25 perces közép-haladó foglalkozást tekinthetsz meg.

Szúrjanamaszkár videók

A napüdvözletet gyakoroltató órák 25, 60, 90 és 120 perces verziókban érhetőek el, illetve az alábbi csoportok szerint szűrhetőek: részletes vezényléssel, több légzésig kitartva; a legfőbb dolgokat vezényelve; az ászanákat vezényelve (magyarul vagy szanszkritül); csak a légzést vezényelve; a mantrákat vezényelve (normál vagy indiai hangulatban).

A következő videóban egy 25 perces legfőbb dolgokat vezénylő foglalkozást próbálhatsz ki.

Immunerősítő jógasorok

Ezen részben vannak 30, 60 és 120 perces órák 3 erősségi szinten. Ez a példa jógaóra nagyrészt álló, négykézláb állásos és fekvő pózokat tartalmaz, de más alkalmak órái más típusú ászanákat foglalnak magukban.

Fogyasztó-méregtelenítő jógasorok

Ezen foglalkozások felváltva tartalmaznak 25 perces torna (dinamikus mozgás) videókat és 25 perces jóga (statikusan kitartott ászana) videókat.

Ez a példa egy közép-haladó dinamikus foglalkozás, ami azt jelenti, hogy a kezdők ennél könnyebbek, míg a haladók nehezebbek. A teljes tanfolyamban a mozgássorok, vagyis a gyakorlatok is folyamatosan változnak.

Gerincterápiás torna és jóga

Ez a foglalkozássorozat is 15 alkalomból épül fel és minden alkalomhoz tartozik egy 50 perces gyakorlatsor, ami igény szerint 2 x 25 perces rövid formában is elvégezhető. Három erősségi szint van. Itt most egy közép-haladó szintű sort láthatsz.

Vezetett meditációk

A meditáció tárgya több minden is lehet, pl.: az anyagi világ, a test, a légzés, a csakrák, a gondolatok, az érzelmek, az önvaló, a Legfelsőbb.

A bemutató videóban egy gondolatok figyelése, elengedése és az önvaló tapasztalgatása meditációt csinálhatsz végig.

Relaxációk

A relaxáció történhet testi, energetikai, mentális vagy lelki szinten is.

Most itt egy olyan relaxációt hallgathatsz meg, amelynek az első fele egy testi relaxáció, a másik fele pedig egy vizualizáció.

Pránájámák

Az egyes légzőgyakorlatok leírását ilyen formában lehet elérni: kattints IDE egy példáért, amiben a teljes jógalégzést találhatod meg.

A gyakorlatsorok pedig az alábbi módon kerülnek vezénylésre és vázlat formájában leírásra. Itt most egy nyugtató légzőgyakorlás látható.

Nyugtató pránájáma gyakorlatsor 15 percben:

  • spontán légzés és figyelése 1 perc
  • mélyhasi légzés 1 perc
  • teljes jógalégzés 2 perc
  • nádi-sódhana alapverzió 6 perc
  • bhramarí légzés 2 perc
  • teljes jógalégzés 2 perc
  • mélyhasi légzés 1 perc
  • visszatérés a spontán légzésre

Ajánló

Menü

Kapcsolat