Tudástár

Csakrák átlégzése ráhangolódás

A mostani ráhangolódás egy vizualizáció lesz, amely során a csakrákat fogjuk átlélegezni, ezzel harmonizálva azok működését.

 

Miután elhelyezkedtél a talajon keresztezett lábú ülésbe, stabilizáld az ülő pozíciódat.  A két ülőcsontodon ülj, a lábadat pedig lazítsd el. Érezd, hogy a két láb és a medence együtt süllyednek a talaj irányába.

Csukd be a szemed, belülről szemléld a törzsed. Törzsed legyen egyenes, fejtetővel nyújtózz felfelé, hasadat húzd be, mellkasodat nyisd meg. A vállövedet tartsd szélesen, egyenesen. Figyelj mindezekre együttesen, lélegezz az orrodon keresztül.

Legyen mélyebb a belégzésed és hosszabb a kilégzésed. Minden belégzés feltölt, minden kilégzés táplál. Belégzéssel nyugalmat veszel magadhoz, kilégzéssel kifújsz minden zavaró érzést, minden zavaró gondolatot. Tartsd ezt a puha, egyenletes légzést.

A mostani ráhangolódás egy vizualizáció lesz, a csakrákat fogod átlélegezni, ezzel harmonizálva azokat. Folyamatosan tartsd a puha egyenletes légzést.

Vezesd a figyelmed a gátizomzat területére. Képzeld el, hogy a gyökércsakrán keresztül lélegzel ki és be. Tartsd meg figyelmedet itt, a gátizomzat közepén. Orron keresztül lélegezz, de képzeld el azt, mintha a gátizom területén lélegeznél, és itt áramlana be és ki a levegő. Miközben átlélegzed a gyökércsakrát, figyeld az itt keletkező testérzeteket. Érezd, hogy felmelegszik és bizsereg a gát területe. (Kis szünet.)

Majd ezt a melegséget, bizsergést hozd feljebb a köldök alatt két-három hüvelykujjnyira. Vizualizáld a nemicsakra területét, és képzeld el, hogy a nemicsakrán keresztül lélegzel. Orron keresztül zajlik a puha egyenletes légzés, de képzeld el, hogy a köldök alatt két-három ujjnyira lélegzel be, majd ki. Itt a nemicsakra területén áramlik be és kis a levegő. Figyeld meg, hogy ez a terület fog most felmelegedni és jólesően bizseregni. (Kis szünet.)

A meleg érzetet és a figyelmedet hozd feljebb, a köldökhöz, a köldök fölötti területre. Most itt lélegezz. Ez a köldökcsakra területe. Képzeld el, hogy itt, a köldököd fölött veszed és itt is fújod ki a levegőt. Érezd, hogy ez a melegség, ez a bizsergés itt kezd el koncentrálódni. (Kis szünet.)

Majd hozd még feljebb a figyelmedet a szív magasságába, a mellkas közepére. Képzeld el, hogy most itt lélegzel. Lélegezz be a szívcsakrán keresztül és lélegezz ki a szívcsakrán keresztül. Érezd a melegséget, a bizsergést, ami ezen a területen szétárad. Közben figyelj arra, hogy egyenesen ülj, puhán és orron keresztül lélegezz. (Kis szünet.)

Hozd feljebb ezt a melegérzetet a torok tövéhez és képzeld el, hogy a torokcsakrán keresztül lélegzel. Ezen a területen veszed fel és fújod ki a levegőt. Engedd, hogy a melegség itt is kibontakozzon. (Kis szünet.)

Emeled feljebb a figyelmedet, és a fókuszodat hozd a homlokodhoz, a homlokcsakra területére. A két szemöldök között, de nem pont aközött, hanem egy kicsit feljebb a homlokon. Képzeld el ezt a pontot, vagyis a homlokcsakra területét, és lélegezz itt. Tartsd az egyenletes légzést, és érezd a bizsergést, érezd a teret, ami létrejön ezen a területen. (Kis szünet.)

Majd vezesd át a figyelmedet a fejed legtetejére, a fejed legmagasabb pontjára. Itt van a koronacsakra. Legyen a fókuszod ezen a területen, és lélegezd át a koronacsakrát. Vizualizáld, hogy a fejtetőn keresztül lélegzel be és ki. Itt a figyelem, itt a légzés. Így serkented a koronacsakra működését. Figyeld az itt keletkező testérzeteket. Érezd a bizsergést, és hogy egy jóleső érzés keletkezik itt. (Kis szünet.)

Most, hogy átlélegezted a hét csakrát, aktiváltad őket, és minden energia központod harmonikusan működik.

Ha meditálni szeretnénk, akkor hagyhatnánk az energiát itt koncentrálódva. De most, az ászanázás előtt az energiát a fő energiapályán áramoltatjuk.

Képzeld el azt, hogy kilélegzel hátul a gerincoszlop mentén lefelé egészen a gyökércsakráig. Majd  belélegzel a gerincoszlop elülső felszínén, felfelé a koronacsakráig. Majd ismét kilélegzel hátul-lefelé és belélegzel elöl-felfelé. Három-négy ilyen vizualizációt és légzést végezz el. Áramoltasd a melegséget, a bizsergést, a fényt az egész gerincoszlopodban, vagyis azon túl a szusumná-nádíban. Olyan érzésed van, mintha meg is nőttél volna, és erősebb is lennél.

Az összegyűlt energiát a szusumná-nádíból engedd szétáramolni az egész testedbe. Képzeld el, hogy minden kilégzéskor az energia szétárad egész testedben, belégzéskor folytatódik az áramlás.

Lélegezd be az energiát a köldökcsakrába, majd kilégzéskor engedd, hogy a köldökből a törzsbe, a törzsből a két kézbe és a két lábba szétáradjon a prána. Végy két-három mélyebb lélegzetet ezzel a vizualizációval.

Érezd, hogy eközben feltöltődsz, teljesen kipihentté és nyugodttá válsz. Majd engedd el ezt a fajta vizualizációt, csak a saját normál légzéseddel lélegezz, az elmédet tartsd nyugodtan. Az elcsendesedett tudatod középpontjába helyezd el az OM mantrát. Feltöltjük magunkat lelki energiával is. A mantrát háromszor zengetjük el. Kezdjük egy mély belégzés után. OM (3x).

Vegyél két-három teljes jógalégzést. Majd a teljes jógalégzésről térj át a normál légzésedre. Tudatosítsd magadban, hogy a ráhangolódás véget ért. Következő kilégzésre finoman döntsd előre a fejed, tedd össze a két kezed, dörzsöld össze. Legyen mindkét tenyered forró, majd a forró tenyereidet tedd a szemeid elé. Érezd, ahogy a meleg átjárja szemedet és az arcodat. Majd lassan pislogva nyisd ki a szemed, húzd le a két kezed, érintsd össze imapózban.

(Szöveget írta: Medvegy Gergely)

 

 

Ajánló

Menü

Kapcsolat