Online jógaórák

Meditációk – leírás

Meditáció az a tudati folyamat, amely során megtanulod uralni az elmédet, elengedsz minden gondolatot és függetlenné válva azoktól, az elmét egy pontra rögzíted. Az elme kontrollálásának hatására tudatod békéssé és nyugodttá válik.

Az elme nyugtalansága miatt azonban nehéz ezt a nyugodt és rögzített tudatot hosszabb ideig fenntartani. Tartós eredmény érdekében a meditáció folyamatos gyakorlásával edzened kell az elmét arra, hogy minél hosszabban tudjon egy irányba fókuszálni.

Elmédet rögzítheted anyagi, energetikai vagy lelki tárgyra/tartalomra.

Az anyagi tárgyon (pl. a testen, az érzékeken, a légzésen) való meditáció elősegíti a koncentráció gyakorlását, az elme megállapodik egy időre, és ily módon gyakorolhatod a felette való uralmat, elérve a belső harmóniát.

Az energetikai test valamely összetevőjén (pl. pránán, nádikon, csakrákon) való meditáció elősegíti az életerő szabad áramlását a testedben és a tudatodban, megteremtve azok kiegyensúlyozott működését.

Amikor egy lelki tartalommal rendelkező meditációs tartalmat (pl. lelki mantrát, szent neveket, önvalót, Isten valamely formáját) használod eszközül, abban az esetben nemcsak az elme rögzítését, hanem annak anyagi szennyeződésektől való megtisztulását is eredményezi a meditáció. A tudatod magasabb szintre emelkedhet, személyiséged pozitív módon átalakulhat, és elérheted a valódi szeretetteljes állapotot, a transzcendens szférát.

A rendszeres meditáció mind a pszichére, mind a testre áldásos hatású. Eleinte nyugodtságot, derűt, kiegyensúlyozottságot tapasztalhatsz, majd rövid időn belül fokozódó vitalitást érzhetsz, miközben egyre kevesebb igényed lesz az alvásra. A hosszú távú eredmények között említhető a tartós egészség, a jobb reakcióidő, a hallásküszöb javulása, a koleszterinszint csökkenése, a megnövekedett intelligenciahányados, nyitottabb személyiség, megnövekedett akaraterő, belső béke és a negatív tulajdonságoktól való végleges elszakadás. Négy év rendszeres meditáció kb. tizenkét biológiai évvel fiatalít meg téged, vagyis hosszabbítja meg az életed. A meditáció legfontosabb eredménye azonban a lelki megvalósítás, a transzcendentális világ közvetlen érzékelése. Így nincs más dolgod, mint rendszeresen meditálni.

A videótárban az alábbi témájú meditációkat találod (zárójelben a hosszúságuk van jelölve), amelyek más-más meditációs fókuszt és egyben eredményt tesznek középpontba:

  1. Testérzetfigyelés (15 perc)
  2. Légzésfigyelés (13 perc)
  3. Elemek figyelése (19 perc)
  4. Érzékek figyelése (13 perc)
  5. Energia meditáció (12 perc)
  6. Fény meditáció (10 perc)
  7. Gerinc átlégzése (13 perc)
  8. Köldökcsakra átlégzése (11 perc)
  9. Csakrák átlégzése (14 perc)
  10. Csakrák színei vizualizáció (17 perc)
  11. Csakrák mantrái (14 perc)
  12. Teljes csakra meditáció (45 perc)
  13. Gondolatok figyelése (15 perc)
  14. Tudatalatti figyelése (17 perc)
  15. Tudat kiürítése, önvaló tapasztalása (14 perc)
  16. Napüdvözlet mantrái (9 perc)
  17. Om mantra-meditáció (13 perc)
  18. Om namó bhagavaté mantra-meditáció (12 perc)
  19. Haré Krisna mantra-meditáció (14 perc)
  20. Dzsapa-meditáció (15 perc)

A gyakorló videók használatának nem előfeltétele a tanfolyamok elvégzése, de kifejezetten ajánlott, mert azokban lépésről-lépésre tanulhatod meg a meditáció folyamatát. A szóban forgó jóga- és életmód tanfolyamokról ITT olvashatsz.

Ajánló

Menü

Kapcsolat